مهم‌ترین حوادث امروز، شنبه ۲۶ مرداد ماه ۹۸ در خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث در نقاط مختلف خوزستان در روز شنبه ۲۶ مردادماه ۹۸ را در این بسته خبری مشاهده نمایید.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در دزفول

 سرهنگ روح اله گراوندیفرمانده انتظامی دزفول گفت: طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز با هدف پاکسازی آن مناطق از لوث وجود مجرمان و معتادان متجاهر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی به مرحله اجرا در آمد.

او افزود: ماموران پلیس  ۴۰ معتاد متجاهر از سطح پارک‌ها و تفرجگاه ها، سواحل رودخانه دز و سایر مناطق آلوده جمع آوری  و تحویل آن‌ها به مراکز ترک اعتیاد شدند.

سرهنگ گراوندی بیان داشت: طرح جمع آوری معتادان متجاهر به طور مستمر و هدفمند به منظور افزایش امنیت روانی شهروندان و پاکسازی چهره شهر با جدیت اجرا می‌شود.

آتش‌ بازهم به جان منطقه حفاظت‌شده چهل پا اندیمشک افتاد

عیدی گماری رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک گفت: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست با پشتیبانی نیرو‌های اداره منابع طبیعی به محض اطلاع از آتش‌سوزی، به ارتفاعات منطقه حفاظت شده چهل پا اعزام شدند.

او افزود: این حادثه باعث شد چندین هکتار از مراتع عموما مشجر درجه یک منطقه حفاظت‌شده چهل پا اندیمشک طعمه حریق شود.

گماری بیان داشت: با وجود اینکه آتش پس از چند ساعت مهار شده بود، به دلیل صعب العبور بودن، وجود دره‌های ژرف، قرارگیری منطقه در ارتفاعات حدود ۶۵۰ متری از سطح دریا، سرعت و شدت باد غالب، پوشش انبوه مرتعی ناشی از بارش‌های سال گذشته و امسال و برخی عوامل دیگر در گرمای ظهر روز جمعه، طی دقایقی دامنه شراره‌های آتشین از چند بخش و یال کوه‌ها مجددا شعله‌ور شد و گسترش یافت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک بیان کرد: نیرو‌های دولتی و گروه‌های مردم‌نهاد سرانجام موفق به اطفای حریق کامل آتش و جلوگیری از سرایت آتش به مراتع با پوشش درختی انبوه مجاور شدند.

این مقام مسئول گفت: میزان خسارت وارده به زیستگاه حیات وحش، ارزش تولید خالص مراتع سوخته شده و علت این حریق در دست بررسی است.

 منطقه حفاظت‌شده چهل پا، واقع در رشته کوه تنگوان شهرستان، به مساحت ۱۶۵۰۰ هکتار، در ارتفاع ۶۵۰ متری از سطح دریا و در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال شرقی اندیمشک واقع شده است.

انتهای پیام/م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار